טיפול בהפרעות קשב וריכוזצור קשר לקביעת אבחון
הפרעות קשב וריכוז
מוטיבציה מסייעת להתקדמות בטיפול

האם לייצר מוטיבציה אצל האחר זו מילה מגונה, או שמחובתנו לגרום למוטיבציה על מנת להניע אנשים לפעולה.

על מנת לסייע למטופל ולמשפחתו להפנים את דרך הטיפול ולהתמיד בה תוך התמדה והשקעה, עלינו להבין האם אכן קיימת מוטיבציה לכך ולפתח אותה לטובת התהליך.

הכשרת מטפלים בשיטת אלבאום:

מטרתו של מרכז אלבאום היא להכשיר מטפלים בתפיסה הוליסטית, כלומר היכולת לאבחן ולטפל באדם כ"מערכת שלמה אחת" ולא כאוסף של בעיות. המודל הטיפולי החדש המיושם במרכז אלבאום נקרא "אינטגרציה תפקודית" והוא מביא לידי ביטוי את התפיסה ההוליסטית המתייחסת לארבע מערכות מרכזיות (גוף, נפש, קוגניציה וחושים) כבסיס לאיזון ושיפור איכות החיים.

המודל הטיפולי החדש בשיטת אלבאום

אינטגרציה תפקודית הוא שמו של מודל טיפולי חדש המיושם במסגרת שיטת אלבאום.

המודל מתייחס למטופל עצמו ולשינוי דרכי החשיבה והחיים שלו, ובאמצעות מיקוד המחשבה והתמקדות בדברים החשובים בחייו הוא הופך ממטופל למטפל בעצמו ובסביבתו.

הפרעה בעיבוד החושי (SPD - (Sensory Processing Disorder

תארו לעצמכם שילדיכם לא מוכן שתיגעו בו או שתנשקו אותובמסיבות יום הולדת הוא נכנס לחרדה ממוסיקה רועשת ומשלל האפקטים של הקוסם.

בחיי היומיום מסרב ללבוש סוודריםמתגרד מתוויות שבחולצה ונמנע בתוקפנות מאכילת מאכלים רבים בגלל הריח הטעם,הטקסטורהאו הטמפרטורה שלהםלבעיה זו יש שם ואפילו ניתן לטפל בה.

 


נתונים כלליים על שיטת אלבאום
הפרעות קשב וריכוז והיפראקטיביות היא הפרעה נפוצה מאוד בקרב האוכלוסייה הכללית‏‏, וניתן למצוא אותה בכל שכבות החברה, הגילאים ורמות האינטליגנציה. לא קיים מידע מדויק על שכיחות ההפרעה, (ישנם מקורות מידע שונים המציגים הערכות שונות) ואולם, ההערכות המקובלות הן שבישראל ההפרעה נמצאת אצל בערך 25%-30% מאוכלוסיית הילדים ו כ20% מהבוגרים. נתונים אלו מתייחסים לאוכלוסיות שפנו לאבחון.
הנהלת מרכז אלבאום
צוות מרכז אלבאום מאגד בתוכו בניסיון רב שנים את מיטב אנשי המקצוע מתחום הטיפול, החינוך ומהתחום העסקי המסחרי
הנשימה מסייעת לשיפור הקשב והריכוז

תרגילי נשימה יכולים לסייע משמעותית בהפחתת תחושות מתח וחרדה אצל בני האדם.

המצוקות הנפשיות בהן שקוע לעיתים האדם מביאות לקשיים רגשיים רבים ואלו מביאים (גם ללא ידיעתנו) לקשיים נשימתיים אשר רק מחמירים ומגבירים את המתח והחרדה בהם אנו לעיתים שרויים. עצירת נשימה היא תהליך אוטומטי והברה יותר פשוט לגוף האדם (בשעת לחץ למשל) מאשר ריווח הנשימה. תרגול נשימתי מודע יביא לשיפור אורח חיינו, הן בפן הרגשי, הגופני והקוגניטיבי. 

 

כללי האתיקה המקצועית של מטפלים במרכז אלבאום
קוד האתיקה המקצועית של מרכז אלבאום  בא להסדיר את מערכת יחסי הגומלין בין מי שהוסמך לטפל על פי שיטת אלבאום או על פי שיטות אחרות (נותן השירות), לבין לקוחות הטיפול (מקבלי השירות). הקוד האתי יגדיר את כללי ההתנהגות של המטפל ואת התנאים הנאותים לקיום טיפולים על פי שיטת אלבאום ושיטות טיפול נוספות
שיטת אלבאום - מטפלים
עבודה עם ילדים מחייבת לא רק הכשרה מקצועית מהימנה, אלא גם גישה מתאימה, נטייה אישית לעניין, יצירתיות  והרבה מאוד סבלנות. ילדים רבים סובלים היום, כבר מגיל צעיר, מקשיים שבמקור נבעו מבעיות תפקוד, ריכוז וכדומה, אך התפתחו למימדים גדולים יותר דווקא בשל טעויות בגישה לטיפול בהן, לעתים קרובות ומצערות אפילו מידי המורים ולעתים אף ההורים. מטפלים בשיטת אלבאום עוברים לימודי עומק והכשרה להתמודדות נכונה, מאוזנת ובריאה עם אותן בעיות, על מנת שיוכלו לסייע בהשבת האיזון והתפקוד הטוב לאותם ילדים.

מחפשים כיוון עם משמעות? בשיטת אלבאום תמצאו!

קורס מטפלים בשיטת אלבאום 

החלה ההרשמה למחזור מאי 2014 למסלול להכשרת מטפלים בקשיי תפקוד ולמידה בשיטת אלבאום !!!

 

המסלול מתפרס על פני 3 סמסטרים במתכונת של יום מרוכז בשבוע בין השעות 09:00-17:15.

במהלך הלימודים ישולבו קורסים תאורטיים מתחום הפסיכולוגיה, אנטומיה,  הדרכת הורים ועוד,

לצד לימודים חוויתיים והתנסויות מעשיות בטכניקות הייחודיות של השיטה תוך הבנת מהות  שיטת אלבאום ושילובי האינטיליגנציות: גוף- רגש- חשיבה וחושים.

 

הזמנה לפגישה אישית - מחזור מאי 2014

הזמנה לפגישה אישית

בואו ללמוד לטפל בקשיי קשב וריכוז, תפקוד ולמידה .
בשבילכם זהו מקצוע!
בשבילם- זה העתיד!

קורס אבחון בשיטת אלבאום
האבחון בשיטת אלבאום, מאתר את הגורמים והחסמים הגופניים המייצרים קשיים בתפקוד יום יומי, הפרעות קשב וריכוז וקשיי למידה.
הפרעות קשב ותנועתיות יתר

כל חמש דקות הוא צריך לקום ולטייל בכתה", "הוא נמצא בעולם משל עצמו", "הילדים לא רוצים בחברתו מכיוון שמתגרה בהם ומכה אותם". הדוגמאות כמובן, עוד רבות ומגוונות.
תחושת ההורים כי קיימת בעיה מלווה אותם לעיתים כבר מתקופת הגן. ילדם לא הצליח להישאר קשוב בשעת הסיפור כמו חבריו, לא יצא לחצר למשחק, התבודד, והפגין אלימות.
יתכן כי האבחנות "היפראקטיביות" ו"הפרעות קשב וריכוז", כבר אינן זרות להורים אלו בשלב זה.

אבחון בשיטת אלבאום - סנסורי מוטורי כירולוגי

הנחת יסוד עליה נשענת שיטת אלבאום, היא כי תפקוד אפקטיבי מתרחש כאשר מתקיימים איזון, השלמה ושילוב בין ארבע מערכות תפקוד: גופנית, קוגניטיבית, רגשית ואנרגטית., חוסר איזון באחת או יותר מהמערכות הללו, מוביל בהכרח לקשיים תפקודיים ופוגע בכושר הביצוע של האדם. האבחון בשיטה, חותר לזיהוי הגורמים המייצרים קושי תפקודי ולימודי.

 

דימוי ובטחון עצמי נמוך
דימוי עצמי הוא ההבדל בין מי שהייתי רוצה להיות ובין מי שאני מרגיש או מרגישה שאני. ילדים מתקשים, יכולים להביע את עצמם בקיצוניות ובשפה של שחור לבן, הכל או כלום. "אני דפוק! אני לא מסוגל לעשות חצי ממה שאני צריך." או "לעיתים קרובות אני מרגישה נחותה ופחותה, פחות טובה מאחרים "או לחלופין "אני כישלון, לעולם לא אצליח".
סדנת מוכנות והשתלבות  בכיתה א'
סדנת מוכנות והשתלבות בכיתה א' כוללת את מגוון הנושאים והמיומנויות הגופניות עימם נידרש הילד להתמודד עם כניסתו לכיתה א' בפרט, ולבית ספר בכלל.
ייחודה של סדנא זו בהשוואה לסדנאות אחרות, במכלול הנושאים אותם היא מקנה ובשילוב ביניהם ובעיקר: שיפור כישורים מוטוריים הנדרשים ללמידה כמו קשר עין יד (הנדרש לקריאה וכתיבה) והתמצאות במרחב (הנדרשת להתארגנות בבית, בכיתה ובלמידת חשבון) וכו'.
האבחון הנוירו קוגניטיבי הממוחשב, BRC
BRC - Brain Resource Cognition. מערכת ממוחשבת זו מופעלת באמצעות מסך מגע ומספקת אבחון מקיף ומדויק, אובייקטיבי ומהימן של התפקודים הקוגניטיביים. הדו"חות המתקבלים, מציגים את הפרופיל הקוגניטיבי של הנבדק על ידי השוואה לנורמות על פי גיל מין ושנות לימוד, תוך שמירה קפדנית על בקרת איכות ועוצמה סטטיסטית. זאת במטרה להרחיב ולהעמיק את המידע אשר בידי הקלינאי (נוירולוגים, פסיכיאטרים, רופאי ילדים, פסיכולוגים) לגבי הכוחות והקשיים של הנבדק, ולתמוך משמעותית בקבלת החלטות לגבי אבחון וטיפול בליקויי למידה / הפרעות קשב וריכוז .
אבחון מוכנות לכיתה א
לפי חוק החינוך בארץ כל הילדים בגילאי 6-7, בממוצע, מסיימים את לימודיהם בגן הילדים ונכנסים לכתה א'. הזמן המדויק עבור כל אחד נקבע ראשית ע"פ תאריך לידתו של הילד (נתון אובייקטיבי) ושנית, וחשוב מכך, ע"פ הערכת מוכנות לכיתה א' שמבצעות הגננות בסיוע הצוותים הטיפוליים בגני הילדים (נתון סובייקטיבי). הסיבה לכך היא שלכל ילד קיים גרף התפתחות אישית ושלא כולם מגיעים לאותה נקודת זמן באותה רמת מוכנות, אלא שגם עם אבחון המערכת לא תמיד מסכימים ההורים ולשם כך ניתן לפנות לאבחון במקום שגם מציע כלים לקידום הילד.
חשיבותו של אבחון בלקויות למידה

קשת הבעיות איתן מתמודדים בתי הספר, הגנים , ההורים ובעיקר התלמידים נעה החל מקשיי הסתגלות למסגרת, הפרעות קשב וכלה בלקויות למידה שהן בפני עצמן יושבות על טווח רחב מאוד של מאפיינים והגדרות.

 

לקויות למידה היא הגדרה המתייחסת לקשיים, חסמים או פערי תפקוד בתחומים הקוגניטיבי, רגשי וההתנהגותי, ובכל אחד מאלו ניתן למצוא לא מעט סממנים וגורמים ללקות.
קריירה שניה

היום נהוג מאוד לחלק את החיים ליותר מתחנת עצירה אחת, במקרים מסוימים הביטוי של זה הוא במסעות חוצי יבשות, במקרים אחרים אנשים מקימים יותר ממשפחה אחת לאורך חייהם ובהרבה מאוד מקרים – קריירה שניה היא המופע של הלך הרוח של הזמן הזה.

 

אבחון הפרעת קשב וריכוז
במציאות הקיימת היום אנשי מקצוע וחינוך נוטים ל"אבחן " בעצמם ילדים עפ"י סימפטומים התנהגותיים כסובלים מהפרעת קשב וריכוז, ומתוך כך להפנות את ההורים לייעוץ עם נוירולוג, אלא שאז למעשה מגיעים ההורים לשלב זה עם גיבוש או דעה מוקדמת לגבי הילד ומבינים שההשלכה של אבחון כזה תוביל לטיפול תרופתי, אולם תפקידו של האבחון הוא לאתר ממה בדיוק, ואם בכלל, סובל הילד, בחיפוש אחר הגורמים ולא אחר הסימפטומים, במטרה להתאים את הטיפול אליהם.


 

לנוע ברגש - לימודי טיפול בתנועה
השנים האחרונות, שבהן הקדמה מגיעה לשיאים חדשים לעתים קרובות למדי, מביאות , לצד היתרונות הטמונים בכך, גם לא מעט קשיים ובעיות שעלינו להתמודד עמם.
החיבור שלנו לטכנולוגיות מתקדמות ומהירות מהווה לא פעם את הגורם להופעת סימפטומים כמו בעיות קשב וריכוז, אי שקט, הפרעות שינה, מתח ואף רגישות יתר, שמפריעים לסובלים מהם בתחומי התפקוד היומיומי השונים.
הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים
גורמים רבים נחשדים ונחשבים כ'הגורם' (בהא הידיעה) להפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, אולם מבחינה רפואית טרם הושמה האצבע על גורם יחיד וחד משמעי ובמרבית המקרים מדובר בשילוב של גורמים המביאים למצב המאובחן, לכן טיפול בהפרעות קשב וריכוז שמבקש להתמודד עם שורש הבעיה צריך להתבסס על אבחון מקצועי, פרטני וייחודי שמחפש את הגורמים הספציפיים המהווים את עיקר הבעיה אצל המטופל המדובר.
בעיות קשב וריכוז
הפרעת קשב וריכוז יכולה להוות סימפטום להפרעות שונות. בעבר היה נהוג לכלול בעיות התנהגות שונות כגון: תנועתיות, ניתוק, בעיות תקשורת וכדומה תחת קטגוריה אחת "הפרעת קשב " ולתת מענה קולקטיבי. כיום ישנה פתיחות ומודעות רבה יותר באשר לסיבות הסימפטום "הפרעת קשב" והורים רבים מנסים לשלב טיפולים שונים תוך כדי חיפוש מקור ההפרעה מתוך הבנה שמספר נקודות התייחסות לטיפול בסופו של דבר יוביל לתוצאות יעילות לטווח ארוך.
    לדף הקודם   1 2 3 4    לדף הבא   

03-7166266

נשמח לענות לכל שאלה
שם
מייל
טלפון
פירוט
שיטת אלבאום עכשיו גם בפייסבוק
פורום הפרעות קשב וריכוז

 הפרעות קשב וריכוז | שיטת אלבאום  |   אבחון פסיכו דידקטי   |  קליניקות בפריסה ארצית   |  מרכז ההכשרה   |  מאמרים  |   אודות   | תנאי שימוש  | צור קשר  | 
 
האתר מקודם ע"י Pro Active - קידום אתרים אורגני   

 

 עיצוב אתרים: סטודיו בהיר | SEO-Media :הקמת אתרים | SEO Creative :שיווק באינטרנט